stycznia 20, 2018

10 ciekawych technik rękodzielniczych wartych wypróbowania

10 ciekawych technik rękodzielniczych wartych wypróbowania


Pamiętacie pierwszy raz kiedy świadomie stwierdziliście, że chcecie spróbować tego tak zwanego ''rękodzieła"? :) Bo to takie modne teraz i podobno uspokaja ;) Albo może szukaliście fajnego pomysłu na spędzanie wolnego czasu? U mnie taki konkretny moment chyba się nie pojawił, zawsze coś tam sobie dłubałam - jak nie malowanie, to wycinanie, rysowanie albo jeszcze coś innego :) I trwa to nadal, przeskakuję z techniki na technikę i szukam takiej, która zatrzyma mnie na dłużej (kilka takich już się znalazło :D). Ten post natomiast, jest dla tych, którzy wciąż szukają lub w ogóle chcieliby zacząć swoją przygodę z rękodziełem (uwaga! to wciąga:)) Poniżej znajdziecie 10 ciekawych technik, które nie wymagają fortuny na start i pozwalają na stopniową pracę nad swoimi umiejętnościami :)

1. Filcowanie


sowa filcowa

No ja przepraszam najmocniej, ale nie mogłam nie dać tej techniki jako pierwszej ;) Filcowanie polega na ubijaniu włókien wełny specjalną igłą, tak aby uzyskać pożądany kształt. To zdecydowanie jedna z moich ulubionych technik - jej główną zaletą jest to, jak bardzo różnorodne prace możemy stworzyć (właściwie nie ma rzeczy niemożliwych). Filcowanie daje nam też możliwość rozpoczęcia od bardzo łatwych prac, z którymi poradzi sobie absolutnie każdy, jest stosunkowo tanie i można się go nauczyć samodzielnie np. przy pomocy tutoriali na youtube.

2. Sutasz


Znalezione obrazy dla zapytania sutasz
źródło
To rodzaj haftu, do którego używa się specjalnych pasków z wiskozy. W ten sposób można stworzyć fantazyjną i kolorową biżuterię. Tej techniki jeszcze nie wypróbowałam z jednego powodu - noszę bardzo niewiele biżuterii, a jeśli już, to bardzo delikatną i takie cuda po prostu by się marnowały. Mimo to podziwiam je przy każdej okazji :) Tworzenie w tej technice wymaga ogromnej precyzji, jest też trudniejsze do nauczenia się dla początkujących rękodzielników.

3. Malowanie na szkle



W przeciwieństwie do malowania akwarelami lub akrylami, malowanie na szkle daje duże możliwości poprawiania pracy w trakcie malowania - źle nałożony kolor można po prostu zetrzeć chusteczką. Kolejna ogromna zaleta - malować można przy pomocy szablonu podłożonego pod szkło, wystarczy dokładnie powtórzyć go specjalną konturówką na szkle, a później już tylko wypełniać powstałe powierzchnie farbą. Przysięgam, nie może się nie udać ;) Powyżej możecie zobaczyć pawia, którego namalowałam jako pierwszego właśnie przy użyciu szablonu, zajął mi kilka dni, ale warto było :) Malowanie na szkle jest tanie, zestaw farb i pędzelków to jakieś 20zł, konturówka (czyli ten czarny kontur widoczny na obrazie) kosztuje kolejne kilka złotych, do tego jeszcze tylko coś szklanego i można zaczynać. Jedynym minusem jest dość irytujący zapach farb, ale to raczej indywidualna kwestia 'wrażliwości nosa' ;)


4. Haft koralikowy


źródło
Ta technika znalazła się na mojej liście 'do wypróbowania', chociaż na pewno nie będzie to łatwe. Haftowanie tego typu wymaga dużej precyzji, ale efekty są zachwycające :) Co do przyborów to wystarczą koraliki, nitki w różnych kolorach, igły i jakaś baza do wyszycia np. kawałek filcu.

5. Quilling


sowa w quillingu

Tą techniką zainteresował mnie znajomy, który osiągnął w niej prawdziwe mistrzostwo :) Mam, więc kogo podpytać jak czegoś nie wiem ;) Żeby praca w tej technice dobrze wyglądała, niezbędna jest dokładność i staranność w przyklejaniu wąskich paseczków papieru na arkusz - nic nie wygląda gorzej jak zaschnięty klej to tu, to tam. Żeby spróbować quillingu wystarczy kupić paseczki w wybranych kolorach (zestaw to kilka zł) i specjalną igłę do ich nawijania (9zł), mnóstwo tutoriali można znaleźć na youtube.

6. Scrapbooking


drewniany notes na wspomnienia

Czyli tworzenie wszelkiego rodzaju albumów (np. na dany temat jak lato, święta, rodzina itd.), ale też ozdabiania notesów, pudełek i co tam jeszcze do głowy przyjdzie :) Scrapbooking stał się ostatnimi czasy bardzo modny, więc pewnie już o nim słyszeliście, ale dodam jeszcze ciut od siebie.
Do ozdabiania wybranej bazy używa się kolorowych papierów, wstążek, naklejek, guziczków, stempli i wielu, wielu innych - wszystko zależy od naszej wyobraźni (no i zasobności portfeli - podobno scraperki potrafią schomikować ogromne ilości najróżniejszych ozdóbek, żeby było z czego wybierać ;D). Ale spokojnie, zacząć można kupując album lub 'bazę' do albumu i wyklejając go ulubionymi zdjęciami, do nich dodajemy fajne podpisy, cytaty, coś co kojarzy nam się z danym wydarzeniem... Możliwości jest naprawdę mnóstwo.
Jak na razie jedynym co zrobiłam, a co można by zakwalifikować jako scrapbooking jest album o naszych 'początkach' z szanownym małżonkiem:P Mam tam nasze pierwsze maile, zdjęcia z pierwszych spotkań i inne takie ;) Piękna pamiątka - i to jest największa zaleta prowadzenia takich albumów, wraca się do nich :)

7. Origami

Znalezione obrazy dla zapytania origami
źródło
No jakaś nowość to raczej nie jest ;) Pewnie każdy słyszał kiedyś o origami, ale ilu spróbowało? :) Pamiętam, że ogromny szał na łabędzie origami był kiedy wszyscy oglądali serial "Prison Break" (pamiętacie?;D) Ja wypróbowałam kilka prostszych wzorów, również z moimi uczniami - czasami pojawiały się małe problemy, ale zawsze wszyscy byli zadowoleni ze swoich 'dzieł' :) Warte wypróbowania, a nakład finansowy minimalny. Do nauki znów można wykorzystać youtube. Zobaczcie mojego liska-zakładkę do książki.

8. Wycinanki


źródło
To już dla bardzo wytrwałych :) Ile to ja się naklęłam kiedy gdzieś za daleko mi się zajechało nożem i jakiś element nagle...odpadał ;) Specjalny nożyk kosztuje ok.13zł, do tego jeszcze sztywniejszy papier i to właściwie wszystko. Ale te pokłady cierpliwości, no tego się nie kupi :P Spróbowałam raz - zrobiłam shadowbox z jeleniem i w wolnej chwili chciałabym spróbować zrobić coś jeszcze, coś naprawdę wow! :D

9. Kaligrafia

Znalezione obrazy dla zapytania kaligrafia
źródło
Bardzo ostatnimi czasy popularna i chyba przedstawiać jej nie trzeba. Takie wymyślne pisanie jest całkiem relaksujące ;) Do tego taka umiejętność przyda się jeśli będziemy chcieli fajnie zapisać swój ulubiony cytat czy motto i wrzucić w ramkę. Do kaligrafii potrzebne będą pisaki/pióra lub nawet pędzle - jak wolicie. Wzory najróżniejszych czcionek do ćwiczenia znajdziecie w internecie.

10. Pirografia

Pyrography art
źródło
Wypalanie wzorów i obrazów na drewnie. Przypomina to trochę rysowanie z tą różnicą, że przy odrobinie roztargnienia można się nieźle poharatać ;) Wypalarkę do drewna kupicie już za 20zł, wszelkie drewienka czy drewniane deski to również nieduży koszt. Mimo, że wzór można delikatnie narysować ołówkiem na drewnie, samo wypalanie wymaga pewnej wprawy. Proste wzory czy dedykacje na ładnej desce to jednak świetny pomysł na prezent :)



Bardzo jestem ciekawa czy coś wpadło Wam w oko, co chcielibyście wypróbować? :) Dajcie znać! A jeśli przychodzi Wam do głowy inna ciekawa technika, też koniecznie napiszcie :)



Pozdrawiam!

stycznia 12, 2018

Kolejny psi portret - Saba

Kolejny psi portret - Saba


Muszę stwierdzić, że mam ostatnio passę do tych portretów ;) To już kolejna figurka psa robiona ze zdjęcia :) Tym razem Saba - piesek, który był bardzo ważny dla swojego właściciela. Ta figurka to ma być pamiątka fantastycznego towarzysza :) Przesyłka jeszcze nie dotarła, więc nie wiem czy będzie dobrze... znowu stresior :P 
No nic, zobaczcie jak mi wyszedł :)





Inne moje psie portrety to:

Nynuś

Rudzielec

Puszek

Buldog Rambo

Collie Lessie

I jak myślicie? Który najbardziej udany?:))

Pozdrawiam!:)


stycznia 03, 2018

Retro miś - instrukcja i wykrój

19
Retro miś - instrukcja i wykrój


Długo, oj długo ten projekcik odkładałam ;) Wykrój na takiego retro misia widziałam w gazecie Crafty (która moim zdaniem była absolutnie najlepsza w tematyce DIY, niestety już nie wychodzi). Materiał na misia kupiłam, z tego co pamiętam, jeszcze w tym samym tygodniu, a później... leżał. Chyba ponad rok ;) Kiedy natknęłam się na niego kolejny raz podczas świątecznego sprzątania, stwierdziłam, że chyba się wreszcie doczekał :P Takiego misia zrobicie w jeden wieczór, nie trzeba mieć ani maszyny do szycia, ani jakichś specjalnie wybitnych umiejętności w tej kwestii, naprawdę! :) Natomiast jedyne co potrzebujecie do jego wykonania to:

grudnia 31, 2017

Top 10 Nakrapianego Jelonka 2017

14
Top 10 Nakrapianego Jelonka 2017





Stało się, kolejny rok za nami ;) Mimo, że ja jakoś szczególnie Sylwestra nie obchodzę (tegoroczny spędziliśmy z mężem pilnując psów i myjąc jednego z nich, który właśnie wymyślił sobie chorobę skóry;)), to jest to symboliczny moment podsumowań. Z tej okazji przygotowałam dla Was post z najpopularniejszymi wpisami roku 2017 :)
To był czas kiedy wreszcie udało nam się kupić działkę i na poważnie zabrać się za projekt domu, postępy projektu wrzucałam regularnie i zawsze wszystko co związane z naszym dworkiem oraz stawem spotykało się z fajnym odzewem i zainteresowaniem :)

grudnia 22, 2017

Tak dla zabawy - kieliszek łoś z filmu :)

15
Tak dla zabawy - kieliszek łoś z filmu :)


Jestem ciekawa w ilu rodzinach film "Witaj święty Mikołaju" z Chevy Chasem jest tak kultowy jak u nas (porównywalnie z Kevinem :)). Ostatnio puściliśmy go sobie którejś niedzieli, no i nadeszła ta scena:  

grudnia 17, 2017

Jarmark świąteczny - Drezno i Praga

13
Jarmark świąteczny - Drezno i Praga


 Wydaje mi się, że powoli rodzi nam się nowa mała tradycja - wyjazd na jakiś jarmark bożonarodzeniowy :) W zeszłym roku był to jarmark we Wrocławiu - z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że było przepięknie ;) Miasto mile mnie zaskoczyło ilością atrakcji, dekoracji i ozdób :) 
W tym roku najpierw mieliśmy zamiar pojechać tam jeszcze raz, ale ostatecznie stanęło na Pradze, tym bardziej, że cenowo wychodziło podobnie. Później pojawił się jeszcze pomysł spędzenia niedzieli w Dreźnie (1,5h jazdy od Pragi).

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger