czerwca 04, 2017

Dżungla w szkle DIY



Wszyscy już chyba słyszeli o tych baaardzo modnych ostatnio 'lasach zamkniętych w szkle' :) Sama robiłam takie mini terraria już dawno dawno temu (np. w 2012r - tutaj), wiele takich już przerobiłam i radę mam jedną - przy tych zamykanych na stałe musicie się bardzo dobrze zastanowić nad roślinami i postarać się o takie warunki, żeby nie miały problemu z rośnięciem. U mnie np. absolutnie nie sprawdziła się paproć tak polecana do zamkniętych terrariów, więc właściwie metoda prób i błędów jest tu chyba konieczna ;) Dzisiaj pokażę Wam kolejne terrarium, a właściwie dżunglę w szkle :) Jak zrobić coś takiego (podłoże, kamienie i wszystko co potrzebne) znajdziecie w poście z 2012r podlinkowanym powyżej :) Widziałam ostatnio takie kompozycje w kwiaciarni - ceny zaczynały się od 80zł, robiąc je samodzielnie możemy zejść do ułamka tej ceny.




Poniżej jeszcze kilka zdjęć moich różnistych terrariów :)





Pozdrawiam!:)

18 komentarzy:

  1. Jak ja bardzo chciałam mieć takie cudo w domu! Nie chciałam wydawać kasy, wiec odpuściłam... a teraz zrobię sobie takie sama w domu! Świetny pomysł na terrarium w żarówce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak najbardziej :) większość kosztów to będzie szkło, które sobie wybierzesz, do tego z dwie roślinki, kamienie, trochę mchu i ziemi i to wszystko ;)

      Usuń
  2. Coś fantastycznego! <3 Już kiedyś widziałam i miałam robić, ale oczywiscie z głowy mi wyleciało. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie post do zapisania 'na zaś' :P

      Usuń
  3. Gracias por compartir, genial idea.

    Besos.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę takie! Oczywiście zrobię zamiast kupić, ale nie wiem czy aż tak ładnie mi wyjdzie jak u Ciebie:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. o tak ostatnio bardzo modne , ale w szkle rośinki ja juz miałam 20 lat temu ;) moda wraca , ostatnio tez robiłam ;) zeby uratować roślinkę i sie udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to bym się chętnie dowiedziała jak uratować roślinkę w taki sposób :)

      Usuń
  6. Są cudowne! A skąd mech? Żywy jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) rośnie mi taki w ogródku, na razie żyje mu się chyba w porządku w tym słoju :))

      Usuń
  7. kiedyś dawno temu, gdzieś w latach 90 dostałam takie terrarium od swojego chłopaka obecnie męża. Są magiczne, ale ciężkie w utrzymaniu, to pamiętam z mojej przygody z terrarium dla roślin :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podobają mi się takie terraria. Widziałam kiedyś fajny tutorial jako propozycja na prezent bożonarodzeniowy. Wtedy u nas nie było czego zbierać, ale teraz może uda mi się w końcu stworzyć wymarzoną dżunglę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne! Tylko jedno pytanie: widział gdzieś takie terraria po dłuższym czasie i były porośnięte glonami na szkle. Też ci się to zdarza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :) u mnie jedynym problemem jest to, że po jakimś czasie może się okazać, że ta czy tamta roślinka nie dała rady, glony nigdy mi się nie pojawiały - z tego co wiem, to rosną jeśli terrarium stoi bezpośrednio na słońcu, najlepiej żeby stało w miejscu widnym, ale nie bezpośrednio nasłonecznionym :)

      Usuń

Copyright © 2014 Speckled Fawn , Blogger